Liten, skör, älskad och beskyddad

I mig själv är jag liten och skör, så liten och skör att det nog är lätt att älska mig så som man älskar och vill beskydda ett litet oförståndigt barn från att någonsin fara illa. För älskad är jag och beskyddad av flera. Den lilla, sköra, älskade, beskyddade är jag. Men även den lilla, starka, älskande, beskyddande. Kanske är det så att man inte kan älskas om man inte älskar, kanske behöver jag vara dessa båda för att kunna vara någon alls av dem?

Liten, skör och beskyddad är jag av dem som älskar mig. Liten, stark och beskyddande är jag mot dem som jag älskar. Så måste det vara. Att jag älskar många fler än som älskar mig borde göra mig starkare och mer beskyddande än skör och beskyddad, men jag upplever en jämnvikt mellan dessa. Mängden utgör ingen skillnad, jag kan inte vara mer mig själv än jag är, och om jag är dessa båda, måste jag alltså vara dem lika mycket.

Svammel i en överbelastad hjärna; så skulle man nog kunna bortförklara allt detta.



Jag....
tycker inte om att vakna...
och se att jag somnat mitt i en text,
okontrollerat fallit i sömn sådär.
Sånt gör att en god stund av det vakna tillståndet upptas av förvirring...


Ja ja. Vissa av er firar andra advent idag. Jag hoppas att ni finner glädje i skenet av ljusen och låter er hållas vid gott mod i denna mörka årstid. Glöm inte att släcka, och lämna aldrig levande ljus obevakade!

Jag känner att dagen kan komma att innehålla lite allitteratur.

God morgon får jag väl som nyvaken önska er! // J


Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Mir

Det blev bara en, inte tre.. fina du.

Kanske är det enkelt, att Älska är större än att själv bli älskad? Kanske är jag fel slags människa att lämna en kommentar om sådant, då det är enklare för mig att älska många andra och allt det som är de, ljust som mörkt än att känna andra älska mig, då jag vet alla de saker jag känt som varit dåligt och skadande. Äh, jag mummlar igen...

Liten och skör? Nej kära,din skörhet är det som ger dig styrkan,att våga vara liten och skör... tryggt älskad? Kaffe kaffe; vakna nu då mir..

2008-12-07 @ 13:52:40
URL: http://beyondforever.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0