Hemligheter

Det är spännande att dela hemligheter. Det finns inte särskilt många hemligheter kring mig, jag slutade vara hemlig för många år sedan. Jag upptäckte att ju mer öppen jag är desto mindre intressant blev jag. Och jag vill inte snärja till mig folk genom att vara hemlighetsfull. Jag vill helst vara så anonym som möjligt. Men några få hemligheter har jag tydligen ändå. Just nu byter jag hemligheter med sötzak tihi.

Jag är obotligt törstig. Ena perioden dricker jag knappt alls och kroppen blir uttorkad utan att jag förstår att jag är törstig, sen blir jag plötsligt såhär obotligt törstig och kan dricka hur mycket som helst utan att det känns som att det hjälper. Ganska jobbigt faktiskt.

Har ominstallerat datorn nu. Eller, jag har inte gjort det, utan pojkvännen har gjort det åt mig. Nu kanske jag slipper en del av bråket med den, men det kan behövas lite fler justeringar. Mina viktigaste filer lyckades hänga med i flytten, men jag har inte kollat om alla programmen har klarat sig. Program är ändå inte alls lika viktigt som filer som texter jag skrivit eller bilder och sånt som faktiskt inte går att få tillbaka om det skulle försvinna. Efter att ha städat i mapparna ordentligt ska jag se till att bränna ut dem också så jag vet att jag har dem. Huu, i hur många år har jag inte tänkt den tanken?

Jag är trött. När jag först fick kontakt med mannen som senare blev min, trodde jag att han hade svårare än jag för att sova. Men han verkar ju sova bättre än jag, börjar jag tycka... Framför allt när han är här men även annars. Men det kan i och för sig bero på att min egen sömn helt plötsligt blivit ännu sämre. Och bara för att jag verkar sova sämre för tillfället betyder det ju inte att han sover problemfritt... Det jag hur som helst tänkte skriva var att det är ganska skönt att se honom sova. I vanliga fall kan jag bli irriterad när jag själv inte kan sova medan andra kring mig sover gott, men av någon anledning finner jag det bara avslappnande och inte alls störande. Men .. vem vet, om några år så kanske.. hehe.

Om jag nu är så trött kanske ni tänker att jag borde lägga mig? Men det är inte så det funkar. Trötthet är inte det samma som sömnighet. Jag somnar inte bara för att jag är trött. ...ja vad somnar jag av egentligen? Om jag ändå visste det för jag är verkligen i behov av sömn, det snurrar i huvudet, har svårt att fokusera på någonting alls.

Ikväll har jag till och med känt den där ledsamheten smyga runt hörnet. Jag har ingen aning om varför så jag låter den hålla sig där, bakom hörnet. Onödigt att be den tassa fram när jag ju har anledning att må bra. Antagligen är det bara tröttheten som klätt sig i ledsamhetens kostym, så det var inte mycket att bry sig om och jag väljer att fyllas av lyckan istället.


God natt alla där ute // J, yr av trötthet

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: C.G.

Kom så lägger vi oss, skippar att spela..

// Klickar på "Gör mig glad"

2008-12-18 @ 00:58:51

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0