Härlig lördag

Ja, trots morgonens dystra inlägg är jag på mycket gott humör idag! Det är till stor del tack vare killen som finns där och får mig att må bra bara genom sin existens.

Imorgon ska jag konstigt nog till kyrkan. Med tanke på nattens drömmar eller vad jag ska kalla dem, är det ju verkligen märkligt, hehe. Men det ska bli mysigt. Barnen ska uppträda och det brukar vara mysigt där. Så det ser jag fram emot. Sedan ser det ut som att jag får sitta barnvakt efteråt, tills deras mamma kommer hem från jobbet.

Det ska bli skönt. Att umgås med barnen är alltid underbart och givande. Men inte bara därför, jag har inte träffat någon ordentligt på länge nu, suttit här ensam som en eremit, bortsett från några flyktiga minuter med mamma. Så ja, det kommer nog att göra mig gott. Jag måste bara planera in hur jag ska göra med Dina, vi kanske går hem till mig en sväng, men hon klarar sig nog annars tills jag kommer hem.. Får se hur det blir.

Jag sitter och studerar nu. Eller, jag tog ett avbrott, gick ut och lekte med Dina, släppte henne lös så hon fick springa runt i den lilla snön vi har här, och så hamnade jag här i bloggen istället, men snart ska jag nog fortsätta läsa lite. Jag har spillt så mycket tid på att bara ägna mig åt ovettiga saker den senaste tiden att jag nu vill få lite bättre pli på mig själv. Men först ska jag nog faktiskt äta lasagnen som blev över igår, för jag börjar bli hungrig. Sedan, studera lite.

Inga visdomsord kommer till mig denna gång, så jag säger väl bara:

Tack för att ni finns! // J

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Sussu

Inte viste jag att det blev du som får vara hemma med mina barn imorgon, men det var ju en trevlig överaskning.

2008-12-13 @ 17:37:20
URL: http://sussustankar.blog.se

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0