Äntligen pepparkakor!

Nu har jag varit och handlat ingredienser till dagens frukost och middag. Jag brukar inte ha någon aptit om morgnarna men idag var jag jättehungrig och till min förargelse fanns det ingenting frukostigt att äta här hemma. Vem har ätit upp allt bröd, alla knäckebröd och allt? Va? Eftersom det bara är jag och Dina som varit härinne den senaste tiden får jag väl skylla på Dina... eh.

Jag sitter här och äter torra mackor med jättegod bredbar ost på, och skålar med killen i camen med kaffe och passion. Jag dricker passions-juice för att öka passionen (som om det skulle behövas eheh) Äpplet ska snart ätas upp och sen ska jag faktiskt få äta ett par pepparkakor!

Har längtat så efter pepparkakor men har inte köpt det förrän nu. Jag är ett pepparkaksmonster. Helt besatt av dem. Så, att jag får äta "ett par pepparkakor" snart ... kommer innebära .. mer än ett par. Det är rent tvångsmässigt. Har jag ätit en, måste jag äta tio. Har jag ätit tio, måste jag äta 40. Det spelar ingen roll hur jag tänker. Har jag bestämt att pepparkakorna ska räcka till ett visst datum är det kört, då måste jag köpa nya pepparkakor om och om igen tills det där datumet. Min kropp lurar mig. Den sätter mig i tankar på annat och så smyger den iväg tyst som en mus för att inte jag ska märka något, smyger av sig självt och hämtar fler och fler och fler pepparkakor. Och jag märker ingenting. Den är en luring, den där kroppen som jag bor i.


(lite senare)

Jaha. Nu ringde mitt ex och meddelade att vi nog blir arbetslösa. Den här stan är helt beroende av SAAB och nu när de håller på som de gör finns det inga jobb någonstans, så nu blir det väl konkurs och vi står utan jobb.

Under samtalet åt Dina upp mina pepparkakor!! Morr! Som tur är köpte jag en stor låda hehe. Men nu är hon helt tokig i pepparkakor, jag säger ju det, de är beroendeframkallande och det går inte att lyda sina egna ord om att man inte får äta dem, kroppen gör som den vill, så även Dinas, uppenbarligen. Hon dödar mig nog snart om jag inte ger henne fler pepparkakor, men då får hon väl göra det. Det är mina pepparkakor, ingen ska få äta upp dem utan lov! Over my dead body! ;-)

Ät några pepparkakor idag så du håller dig snäll till tomten kommer! // J

Lämna kommentar, åsikter eller bara en hälsning, det uppskattas!
Postat av: Sussu

Ja pepparkakor är lurgia. Jag gillar inte ens dem men har man tagit en så vill man gärna ta fler.

2008-12-12 @ 18:33:22

Kommentera gärna inlägget, ge din åsikt eller bara skriv en hälsning!
Vill du skriva ett privat meddelande som inte publiceras i bloggen kan du använda det här formuläret och skicka som vanligt, be mig bara att inte publicera din kommentar så låter jag bli.

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress, om du vill: (publiceras ej)

Url till din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0